האיום האמיתי והמיידי – חטיפה

    קובי פינקלר | צילום: ויקיפדיה No Comments on האיום האמיתי והמיידי – חטיפה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עסקת שליט העניקה לגיטימציה לארגוני הטרור (צילום: ויקפדיה)

    בצה"ל ובמערכת הביטחון יודעים להצביע מפורשות על לגיטימציה שקיבלו ארגוני הטרור ביו"ש לאחר עסקת שליט. הארגונים השונים ולא רק חמאס מבינים שחטיפה היא הדרך היחידה והמעשית לשחרור אסירים והם פועלים לשם כך בכל דרך. היו מקרים ששוד רכב תמים כמעט נגמר ברצח לצורך מיקוח.

    הפעם זה רציני מתמיד. איום החטיפה של אזרחים בתחומי יהודה ושומרון, תופס את המקום הראשון בסדר המתארים בתחומי פיקוד המרכז. לא זו בלבד. בשולי הדברים, חושבים בצבא שגם חטיפת חייל תוך כדי אירוע מקומי נלקח בחשבון אבל אין ספק שחטיפת אזרח בתחומי יהודה ושומרון הפכה להיות מוחשית וממשית ובתקופה האחרונה יש בידי מערכת הביטחון הרבה מידע על כך. די להתבונן בהודעה שהוציא השבוע שרות הביטחון הכללי על סיכול החוליה באזור חברון כדי להבין עד כמה המצב נפיץ, רגיש ומאיים.

    בהודעת השב"כ, משלשום, (חמישי) מדובר בצורה מפורשת על תשתית שפעלה להקמת מפקדה אזורית לצורך שיקום הפעילות הצבאית של הארגון באזור חברון, בניסיון לבצע פיגוע חטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים. במסגרת סיכול התשתית נעצרו והועברו לחקירת שב"כ כ-20 מחבלים, רובם ככולם מחבלי חמאס מוכרים שריצו תקופות מאסר בכלא בישראל על רקע פעילות צבאית.

    מחקירתם של חברי ההתארגנות בשב"כ עלה, כי התשתית עמדה בקשר עם גורמי חמאס בחו"ל לצורך קבלת סיוע, הנחיות ומימון.

    עובדה זו הינה רק אחת מתוך עובדות רבות בשטח, שהולכות ומצטברות בידי גופי הביטחון והמודיעין השונים. במערכת הביטחון יודעים להצביע על ניסיונות גוברים והולכים לחטיפת אזרחים גם בעת שוד רכבים כביכול "מה מונע מאותו גנב פלסטינאי לא רק לגנוב את הרכב אלא גם את הנוסע/ת בתוכו, לרוצחו ואז לדון על החזרת הגופה תוך כדי מיקוח על שחרור אסירים"? שואלים במערכת הביטחון.

    זאת ועוד, בצה"ל ובמערכת הביטחון יודעים להצביע מפורשות על לגיטימציה שקיבלו ארגוני הטרור ביו"ש לאחר עסקת שליט. הארגונים השונים ולא רק חמאס, מבינים שחטיפה היא הדרך היחידה והמעשית לשחרור אסירים והם פועלים לשם כך בכל דרך.

    כל אותם נוסעים בטרמפים, כל אותם העומדים בטרמפיאדה ולא משנה היכן היא ובשעה מסוימת ביום הם יעד עבור ארגוני הטרור "צפינו באחרונה במקרים רבים שרק בדרך נס וברגע האחרון נמנעה חטיפה או רצח" אומרים במערכת הביטחון "כאשר תשמעו את העובדות בשטח, תבינו עד כמה אתם, הנוסעים בטרמפים או הנוהגים שלא לפי ההנחיות מסכנים את חייכם באופן מיידי" אומרים גורמים בצבא.



    0 תגובות